BOP DOSYASI /// SEDAT MEMİLİ : Sayın Fikret Yeni’ye mektubumdur

Sedat Memili yazdı

Başta Sayın Fikret Yeni olmak üzere Adana’da AK Parti İl teşkilatını ve yetkililerini tanımıyorum. Ne kişiliklerine, özel yaşamlarına küçücük bir sözüm olmadığı gibi bu konuda söz söyleyenin de karşısında dururum. Sadece merak ettiğim bazı konular var.

Bu konuları davet ederlerse yüz yüze de konuşmaya ve kendi görüşlerini memnuniyetle yayınlamaya hazırım. Kendilerinin de (benim gibi) asla ve asla bu ülkenin ve ülkede yaşayan insanlarımızın kötülüğünü istediklerini kimse bana inandıramaz.

Yöntem ve anlayış farklılığımız vardır; kim bilir belki ben yanlış düşünüyorum.

Merak ettiğim konuları İl Başkanı Sayın Yeni’nin şahsında AK Parti’nin ileri gelenlerine soruyorum; yanıtlanmasını diliyorum.

1 – Şimdiki Cumhurbaşkanımız, Başbakanlığı döneminde her platformda (30 dan fazla) BOP’sin Eş Başkanı olduğunu açıklamıştır. Büyük Ortadoğu Projesi (BOP) veya Genişletilmiş Kuzey Afrika ve Ortadoğu Projesi (GOKAP) hakkında bilginiz var mı? Varsa bu eş başkanlığı görüş olarak onaylıyor musunuz?

2 – Bir sabah uyandık ki “Esad”, “Esed” olmuş. Komşumuz Suriye’nin iç işlerine bu denli müdahaleyi gerçekten Türkiye’nin geleceği açısından doğru buluyor musunuz?

3- Eğitim ve Öğretimde “Tevhid-i Tedrisat”tan vaz geçip, sistemin bu denli yaz boz tahtasına çevrilmiş olması, eğitime zarar veriyor mu vermiyor mu?

4 – Çok az kimse Fetullah Gülen örgütüne benim kadar karşı çıkar. AK parti’nin büyürken birlikte büyüttüğü bu örgüt, “Ben de aldatıldım, ben de hata yaptım” dese affedilecek mi? Veya, bu denli büyük hata yapıp, TSK’ni bir kumpasla esir alan alınmasına göz yuman bir iktidar, “hata yaptım” demekle aklanır mı?

5- İsrail’e karşı imiş gibi görünen ancak bütün politikaları İsrail’in, Ortadoğu emelleri ile örtüşen Sayın recep tayyip Erdoğan’ın İsrail’den aldığı ödülü ben hazmediyorum. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz? Ayrıca, Türkiye’nin tohum üzerindeki egemenlik hakkının İsrail’in elinde olmasına ve Türk Çiftçisinin İsrail’e kurban edilmesine karşıyım. Sizce nerede yanılıyorum?

6- Adana medya Gazetesi’nde 12 bölüm halinde diğer hükümetlerin ve AK Parti hükümetinin yaptığı özelleştirmeleri araştırıp yayınladım. Bütün verileri devletin yetkili kurumlarından aldım. Bu rakamlara göre yapılan SARAY’ın maliyetinin, Kaç liman, kaç fabrika, tesis ve kuruluş olduğunun listesini çıkardım. Ülkenin paraya ihtiyacı yoksa bu kadar kuruluş neden satıldı? Eğer ülkenin ihtiyacı varsa bu kuruluşların satışıyla elde edilen paranın Saray’a harcanması hangi gerekliliğin karşıtıdır.

7- Yine Adana Medya Sütunlarında yayınladığım bir konu var: Dönemin Dış İşleri Bakanı Abdullah Gül, 02.04.2003 tarihinde dönemin ABD Dış İşleri Bakanı Colin Powell ile 2 sayfa 9 maddelik gizli bir anlaşma imzaladı. Bu maddeler daha sonra basına yansıdı.

Sizin bu maddeler hakkında bilginiz var mı?

Bu maddelerin bu gün yurdumun bütün köşelerinde çoban ateşi gibi oluşan şehitlerle ilgisi olduğunu düşünüyor musunuz? (Ben düşünüyorum)

10- Gerçekten 17/25 Aralık olaylarının masumane bir olay olduğuna inancınız var mı?

11- Bütün araştırmalarıma rağmen Açılımın ne olduğunu somut olarak anlamış değilim. Savunan niçin savunduğunu, karşı olan da niçin karşı olanda nçin karşı olduğunu bilmiyor. Eğer siz somut olarak temsilcisi bulunduğunun partinin ne yapmaya çalıştığını biliyorsanız lütfen anlatın. Ben de öğreneyim.

12- Recep Tayyip Erdoğan hayranlığı bu partiye ne kadar zarar veriyorsa, Recep Tayyip Erdoğan’a ölçüsüz düşmanlık da muhalefete öylesine zarar veriyor. O açıdan doğruları Adana’da ilk ağızdan öğrenme talebindeyim.

İyi niyetinden şüphe etmediğim değerli yöneticiler, bu konularda açıklık getirirseniz hem ben hem de kamuoyu bazı önyargılarını gidermiş olabilir.

Saygılarımla

Etiketlendi:, , ,

Bir Cevap Yazın

