EĞİTİM DOSYASI : YURTTA KALACAK ÇOCUKLARINIZA KIDEMLİ BİR YURT Ö ĞRENCİSİNDEN TAVSİYELER

1. Şampuanınızı asla paylaşmayın. Hatta kimseye koklatmayın bile. Tabi sabahları uyandığınızda şampuanın duşta ağzı açık bir şekilde yere sallanmış olmasını istemiyorsanız.

2. Duş terliklerine kesinlikle yaklaşmayın. Duş zeminini sıcak suyu 2 dk açık bırakarak temizleyin.

3. Dolap anahtarlarınızın bir tanesini bildiğiniz bir yere saklayın. Diğerini de en yakın arkadaşınızın dolabına saklaması için verin. Ve kesinlikle yatağın altına koymayın. Çalınma olaylarına karşı…

4. Telefon, tablet gibi eşyalarınızı kamera önlerindeki prizlere takmayı tercih edin. Tel çalınmasa şarj aletini çalarlar, şarj aleti çalınmazsa prizi ***ürür namussuzlar 😀

5. Astlık üstlük kavramına uyun. Küçüklerinize asla merhamet göstermeyin. Sigaradır yemekdir vs. asla. Selam verirse küçümseyerek aleykümselam. Ki başınıza çıkmasınlar. Büyüklerinize labağli davranmayın. Ortamlarına karışmaya çalışmayın hacı yatmaz gibi şamarlanmaya başlayabilirsiniz.

6. Burnunuzda koku almanızı sağlayacak her türlü hücreyi katledin. Ya da ağzınızdan nefes alıp vermeyi öğrenin. Çorap kokusu, gaz kokusu, çürük yemek kokusu vs. bolca olucaktır.

7. Ebeveynleriniz bir şey yollayım yersin yavrum vs. derse hemen kabul edin. Yurtta para suyunu çekince bu dediğimi anlayacaksınız. Bir de bu yemek konusunda titiz davranılması gereken konu;
yemeği sağlam dostlarınızla tenha köşelerde kemirin. Yoksa virüs gibi yayılır tüm yurtta. Midenizi yıkarlar yemin billah.

8. Kardeş 1 tl ver yarım saate getireyim. Kardeş not aldım vericem. Kardeş açız para gelir gelmez vericem. "Adamım buradaymış vardır sende 3-5 doyur şu abilerini yazık günahtır." "Param gecikti yarın 100 yollayacaklar ateşle bir 10." ……..vs. Kesinlikle aldanılmaması gereken sözler. O paralar asla gelmez. Gelse de sana yar olmaz. Aynı şekilde bu sözleri alt kıdemlere söylerseniz 30 kişiden 7-8 koparırsınız devlet yurdunda.

9. Sigaraya başlamamak istiyorsanız. Ağır bir inat takınmanız lazım. Yok bilader ben ağzıma sürmem demelisiniz her ortamda. Yoksa 9’da değil 10’da , 10’da değil 11’de illaki serseri mayın gibi cigara çekmeye başlayacaksınız. Sigaraya sıkıntıdan başlanır genelde özenti de destekler. Sigara alıncaksa bir ortamda herkezin 3-5 koymasını sağlayın. Para su gibi akar. Hesabını tutamazsınız.

10. Ne kadar para gönderilirse gönderilsin. Para suyunu her zaman çeker. Sebebi yurtta olan senin paran benim param anlayışıdır. Tayfanızda en azından bir tane kaz olsun. Demek istediğimi anladınız umarım.

11. Kapının yanındaki yatağı almayın. Kapının yanındaki yatağı almak sorumluluk demektir. Işık aç kapa demektir. Ercan kıraathanesi demektir.

Eğer ranza sistemi varsa üstteki yatakları seçin. Alttaki yataklar kervansaraya döner.

12. Edineceğiniz arkadaşlara dikkat edin onlarla daha sonra her bir haltını paylaşacaksın;
aşkını; öfken vsvs..

13. Çarşı izinleriniz olucaktır. Size en çok koyacak şey bu olacak. Evciler hunharca sizinle dalga geçecek. Okulda kimler yurtçu dendiğinde kaldırılan 3-4 elden birinin sahibi olacaksınız. Ve bu aşağılık evciler eve giderken. Siz yarı yolda lağım çukuruna dönmek zorunda kalacaksınız.

Bu durumdan kurtulmanın tarafımca denenmiş bir kaç yolu var;

Dershanede özel ders vs. var diyerek çıkma.
Çarşıda çok önemli bir şeyimi bıraktım yarım saat izin verin diyerek 2-3 saat takılma,
Uzun sürecekse arkadaşın doğum günü var.
Yatılı kalınacaksa dikkat edilmesi gereken çok şey var gece yoklaması birincisi. Gece yoklaması varsa sıkıntı çıkma ihtimali büyük atlatmak için sadık bir dostunuza söyleyin var yazdırsın mümkünse. İkincisi yurdu teftiş eden elemanlar"" ve özellikle size takmış
Bir de evci rolü yaparak da kurtulabilirsiniz. o da var.

Ama işin en kral yolu yurt müdürüne yardımcısına vs. Okuduğunuzun okulun yerlisi olduğunuzu yutturmanız. Evinizin yakında olduğuna kanarlarsa istediğiniz zaman çıkabilirsiniz. (ufak sorunlar çıkabilir.)

14) Telefonları topluyor bazı yurtlar. Telefonunuzu saklayın. Ama gerçekten saklayın sabah akşam kullanmayın. Ailenizle arklarınızla görüşmezseniz geberirsiniz orada.

15)Havalara girip kapı cam kırmayın sonra o devlet, vakıf malı kapı camlar bir yerinizi tırmalar.

16) Yurtta zaman geçirmenin en iyi yolları;

1) Cinsel muhabbetler(argo tabirine gerek yok sanırım.)
2) Korku hikayeleri (tadı tuzu…)
3) karı-Kız muhabbeti
4) adam olacak çocuksanız 🙂 kitaplar..
5) Ve duş maceraları diyelim.

17) Son olarak kimseye kendinizi ezdirmeyin. Belli bir arkadaş ortamına çok bağlı kalmayın sürekli kavga edip durursunuz. Atar giderle uğraşırsınız. Yurttaki kardeşleriniz hayatınızda izler bırakacaktır iyi seçin!

Bu kadar yeterli daha eklenebilecek 100’lerce kural vardır eminim ama zaman yok.

Lise’de yurtta kalacakların bunlara kesinlikle dikkat etmesi gerek hepsi yaşanmışlıkların tecrübelerin oluşturduğu kurallar. Altın kurallarınız bunlar yok lan diyip geçmeyin. Çok ilginç şeyler yaşayabilirsiniz.

Reklamlar

Etiketlendi:, , , ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: